Blogi

Etusivu / Blogi

3 vinkkiä suosittelumarkkinoinnista matkailuyritykselle/-alueelle


27.6.2017 / Anne Kaakkuriniemi / Matkailumarkkinointi

Matkailijat tukeutuvat yhä enenevissä määrin  päätöksenteossaan toisten matkailijoiden arvioihin ja kokemuksiin kohteesta tai palvelusta, puhutaan suosittelumarkkinoinnista.

Lue lisää

Lisää kierroksia matkailusektorille


13.6.2017 / FlowHouse Oy / Yleinen

Jouni Kärkkäinen on kutsuttu FlowHouse Oy:n toimitusjohtajaksi. Jouni tuo yhtiöön vankkaa osaamista liiketoiminnan kehittämisessä, palvelumuotoilussa ja erityisesti rahoitusratkaisuissa. Jounin lisäksi keväällä yhtiön hallitukseen kutsuttiin Laajis Oy:n osakas ja toimitusjohtaja Lasse Niivuori.

Lue lisää

Matkailun kasvuyrityksen näkökulmia digitaalisuudesta – Camp Land


18.5.2017 / Anne Kaakkuriniemi / Matkailumarkkinointi

Tiistaina 16.5. Rovaniemellä pidettiin ensimmäinen matkailualan yrityksille suunnatun kasvuohjelman, Tulevaisuuden matkailu – Kasvupolun, toinen kiitoratapäivä. Päivissä kasvunnälkäiset yritykset pääsevät verkostoitumaan kanssayrittäjien kanssa ja saavat konkreettista apua kasvusuunnitelmiensa toteuttamiseen.  Saimme olla mukana päivässä mylläreinä ja ehtihän Miikka myös tuomaroimaan. Mylläri on kasvun asiantuntija ja mukana Kasvu Open Kiitoratapäivissä haastamassa, auttamassa, kyseenalaistamassa, antamassa uusia näkökulmia sekä tarjoamassa ratkaisuvaihtoehtoja mukana olevien yritysten kasvusuunnitelmiin.  Päivän aikana saimme tutustua useisiin mielenkiintoisiin yrityksiin ja ideoihin ja ennen kaikkea – ihmisiin näiden takana!

Lue lisää

Snapchat – alusta aidolle tarinankerronnalle


11.5.2017 / Salla Laajavaara / Sosiaalinen media

Suosituimmat somekanavat, kuten Facebook ja Instagram ovat tuoneet myös palveluihinsa 24 tuntia säilyvät tarinat. Koko trendi sai oikeastaan alkunsa palvelusta nimeltä Snapchat. Siksi ajattelimme nostaa esiin tarinoiden alkulähteen.

Lue lisää

#matkailu100: yhteiselle matkalle Sirius Sport Resortin kanssa


21.4.2017 / FlowHouse Oy / Matkailumarkkinointi

Tarve digitaalisen markkinoinnin ymmärryksen kehittämiselle ja hydöyntämiselle on matkailualalla suuri. Tästä syystä päätimmekin osallistua Suomen juhlavuoden kunniaksi matkailualan edistämisen talkoisiin kehittämällä yhden matkailutoimijan digitaalista liiketoimintaa yhteistyössä yrityksen kanssa. Tahdommekin kerran vielä kiittää kaikkia mukaan hakeneita matkailuyrityksiä!  

Lue lisää

Miten Facebook-kilpailu järjestetään? | päivitetty 6.4.2017


6.4.2017 / Sanna Virtanen / Facebook yrityksille

Muistatko vielä miten tiukat Facebookin kilpailusäännöt olivat muutama vuosi sitten? Ainoa oikea sääntöjä noudattava tapa kilpailun järjestämiseen oli erillinen välisivu eivätkä ”tykkää ja jaa” –muotoiset kilpailut olleet sallittuja? Facebook on muuttanut kampanjasääntöjään vuosien aikana, viimeksi joulukuussa 2016, mutta olethan tietoinen, että ”tykkää ja jaa”* –kilpailut eivät nykyistenkään sääntöjen puitteissa ole sallittuja. Mites ne säännöt nyt oikein menikään?

Lue lisää

Uutta Instagramissa – live-videot, tarinoiden mainokset ja kuva-albumi


2.3.2017 / Salla Laajavaara / Instagram yrityksille

Instagram on uudistunut viime vuosien aikana säännöllisesti. Viimeksi tulleita uudistuksia ovat tarinat, mainostaminen ja yrityssivu. Nyt Instagram on jälleen tullut askeleen eteenpäin monipuolisena kuva- ja videopalveluna. Uusimpia toimintoja ovat live-video, kuva-albumit ja mainostaminen sekä kävijätiedot tarinoissa. Mahdollista on myös live-videoiden tallentaminen.

Lue lisää

6 vinkkiä TripAdvisorin käyttöön


24.2.2017 / Anne Kaakkuriniemi / Matkailumarkkinointi

Yksi kasvavista matkailumarkkinoinnin osa-alueista on  suosittelumarkkinointi eli toisten matkailijoiden antamat arvostelut tuotteista ja palveluista. TripAdvisor on suosittu portaali matkailijoiden keskuudessa, ja se on peruskäytössä yritykselle maksuton. Mitä huomioida TripAdvisorissa, entä vastatako matkailijoiden negatiiviseen palautteeseen? Katso kuusi vinkkiä käytännön tekemiseen ja profiilisi parantamiseen.

Lue lisää

Miten mittaan markkinoinnin tuloksellisuutta?


21.2.2017 / Sanna Virtanen / Digitaalinen markkinointi

Kun siirrämme markkinoinnin panostuksiamme verkkoon, on hyvä laittaa seurannan perusteet kuntoon ennen kuin käytämme yhtäkään euroa markkinointiin. Harmillisen usein oikaisemme tässä kohtaa: timanttiset brändilupaukset on mietitty huolella ja uutuuttaan ”kiiltävä” verkkosivusto tai -kauppa on juuri julkaistu. Mainonta käyntiin ja näkyvyyttä lisää. Myyntiäkin saadaan, mutta markkinoinnin kehittämisen näkökulmasta puuttuu tärkeää tietoa: mitkä toimenpiteet ovat tuottaneet haluttuja tuloksia ja mistä nämä ostavat asiakkaat ovat tulleet?

Lue lisää

Sisältömarkkinointia – mitä, miten, miksi?


16.2.2017 / Salla Laajavaara / Digitaalinen markkinointi

Kaksi yritystä tarjoaa samaa tuotetta, samaan hintaan, samassa paikassa. Toisen tuotteesta olet jo tietoinen, sillä olet nähnyt ja kuullut tuotteesta jo eri kanavissa, kenties saanut hieman vinkkejä siitä, miten tuote helpottaisi sinun arkea. Toisesta et ole ehkä koskaan kuullutkaan. Mainoksissa ensimmäinen yritys kertoo miten tuotteen käyttäminen helpottaa elämääsi, kun jälkimmäinen tuo ilmi hinnan ja tuotenimen. Kummasta kiinnostuit?

Lue lisää
Vanhemmat julkaisut »