Blogi

Etusivu / Blogi

Sukellus somemarkkinointiin


21.6.2018 / FlowHouse Oy / Sosiaalinen media

Harjoittelu FlowHousella

Harjoittelu FlowHousella opetti matkailun trendeistä, markkinoinnin metodeista ja projektityöskentelystä.

Lue lisää

Läsnäolo matkailijan digitaalisella polulla – Mistä aloitan?


17.4.2018 / FlowHouse Oy / Digitaalinen markkinointi

Kuten jo monessa yhteydessä olemme maininneet, matkan suunnittelu aloitetaan tänä päivänä verkossa. Digitaalinen matkailu on tätä päivää ja digitaalinen matkailumarkkinointi on suuremmassa roolissa. Matkamessuilla vuonna 2018 verkostoituessamme ja asiakastapaamisissa aikojen saatossa olemme havainneet, että joskus on hyvä ottaa askel aivan alkutaipaleelle kun puhe on digitaalisuudesta ja digitalisaatiosta. Useasti keskusteluissa on noussut esiin se, että matkailutoimijat ja palveluntuottajat ovat havahtuneet jo meneillä olevaan kehitystarpeeseen, mutta se mitä kannattaa kehittää ei aina ole niin selvää.

Palataan nyt alkuun, jossa ei puhuta vielä siitä kuinka matkailija verkossa toimii vaan puhutaan mitä vaaditaan kun palveluita lähdetään kehittämään.  Matkailijan ostoprosessista voit lukea aikaisemmasta kirjoituksestamme.

Lue lisää

ITB Berlin – Matkailun maailma messuhallissa


16.3.2018 / FlowHouse Oy / Matkailumarkkinointi

ITB Berlin -matkamessut ovat maailman johtavat matkailualan messut, jotka järjestetään vuosittain Berliinissä. Lähdin avartumaan matkailusta, ja tulin takaisin kännykän muistiinpanosovellus sekä valokuvakansio täynnä huomioita matkailun trendeistä, somesta ja digistä vuonna 2018.

Lue lisää

Sosiaalinen media 2018 – huomioi suosittelumarkkinointi ja videot


6.3.2018 / FlowHouse Oy / Yleinen

Sosiaalinen media vuonna 2018 jatkaa samalla väylällä kuin vuonna 2017. Suunta on visuaalinen ja markkinoinnin huomioiminen päivittäisessä tekemissä nousee entistä tärkeämmäksi. Videot nostivat päätään vahvemmin vuonna 2017 ja lisäksi live-videot ja stoorit tulivat jäädäkseen. Reaaliaikaisen viestinnän, kuten Instagram -tarinoiden, Snapchatin, Facebook -tarinoiden ja live-videoiden käyttö tehostuu yritysten viestinnässä. Niiden avulla voidaan tuoda esille esimerkiksi yrityksen persoonaa kuluttajia kiinnostavalla tavalla tai rakentaa yrityksen tavoitemielikuvaa.

Lue lisää

Digitaalinen markkinointi, Tube ja työelämään tutustuminen


15.2.2018 / FlowHouse Oy / Yleinen

Tutustumassa markkinointiin FlowHousella

Olen Roni Haanpää, 13-vuotias poika Jyväskylästä ja käyn Kilpisen yhtenäiskoulua. Olin FlowHousella yhden päivän tutustumassa erilaisiin työtehtäviin, joita he tekevät somessa ja netissä. Teen YouTube-videoita kanavalle RoniBoy. Videot ovat erilaisia vlogeja, tekniikkaan liittyviä videoita, pelivideoita ja kaikkea erilaisia juttuja harrastuksiin liittyen. Harrastuksiini kuuluvat VPK, eli vapaa palokunta, valokuvaus sekä videokuvaus. Minun lempi some kanavia ovat YouTube ja Instagram.

Lue lisää

FlowHousen pikavinkit #matka2018 -messuille


17.1.2018 / FlowHouse Oy / Yleinen

Matkamessuja vietetään 18.-23.1.2018 aikana Helsingin Messukeskuksessa. Tapahtuma käynnistyy ammattilaispäivällä, jossa matkailualan toimijat kokoontuvat verkostoitumaan ja osallistumaan ajankohtaisia aiheita käsitteleviin seminaareihin. Matkailualalla nämä messut ovat vuoden avaava kohokohta keräten yhteen niin kansainvälisesti kuin kansallisesti tuttuja matkailutoimijoita ja matkailusta kiinnostuneita. Osallistujien energia kuluu monesti näytteilleasettajan kiireisiin tehtäviin ja keskittyminen messujen muuhun sisältöön voi jäädä pienemmälle huomiolle. Kasasimme FlowHousen vinkit ja neuvot kuinka osallistua ”messupöhinään” online ja offline.

Lue lisää

Digitaalisen matkailumarkkinoinnin trendit 2018


22.12.2017 / FlowHouse Oy / Yleinen

Digivuosi 2017 alkaa olla lopussa ja vuoteen mahtui useita kekseliäitä markkinoinnin toteutuksia. Erityisesti päätään mediassakin nosti matkailumarkkinointi ja kotimaan matkailun kehittyminen ja kasvu.

Matkailumarkkinointi on nostanut päätään myös mediassa loppuvuona erilaisten kampanjoiden tai viraali-ilmiöiden kautta.

Lue lisää

Matkailu ja digitaalinen markkinointi; yhdistelmä vailla vertaa


12.12.2017 / FlowHouse Oy / Yleinen

Matkailutoimialalla markkinoinnin merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Digitaalisen markkinoinnin tarve lisääntyy, ja kasvava internetin käyttö muokkaa kuluttajien ostopäätöksiä entisestään. Niin itsestään selvältä kuin se kuulostaakin, matkailuyritysten tulee löytyä aktiivisesti internetistä, jotta ne voivat palvella asiakkaidensa muuttuvia tarpeita ja menestyä paremmin matkailualan kovassa kilpailussa. Mutta vaikka kuinka teknologia kehittyy ja digitaaliset työkalut muuttuvat, tulee silti aina muistaa, kuka on kaiken takana; ihmiset.

Lue lisää

Digitaalinen asiakasymmärrys – ostoprosessin vaiheet


10.11.2017 / Salla Laajavaara / Digitaalinen markkinointi

Asiakkaan ostoprosessi on monivaiheinen. Asiakkaan ostoprosessin ymmärtäminen on lähtökohta kaikessa myynnin, markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa ja käytännön toteuttamisessa. Monipuolista oikeaa sisältöä, oikeaan aikaan, oikeassa paikassa/ympäristössä ja oikealle kohderyhmälle – oikealle ihmiselle. Markkinoinnin ja myyntiprosessien eri toimenpiteitä käynnistettäessä on huomioitava, että asiakas ei aina osta suoraviivaisesti. Miten me sitten ostamme?

Lue lisää

Matkailun investoinnit ja rahoituskampanjan markkinointi


15.9.2017 / FlowHouse Oy / Digitaalinen markkinointi

Suomen matkailu on juuri nyt positiivisessa kierteessä. Saamme lukea tilastoja kasvavista matkailijamääristä eri markkina-alueilta, postauksia ja artikkeleita positiivisesti oudon ja erikoisen Suomi-kuvan leviämisestä eri viestintäkanavissa ympäri maailmaa tai nostoja maamme matkailukohteiden tarjonnasta moninaisissa trending-listauksissa.

Lue lisää
Vanhemmat julkaisut »