Blogi

Etusivu / Blogi

#matkailu100: yhteiselle matkalle Sirius Sport Resortin kanssa


21.4.2017 / FlowHouse Oy / Matkailumarkkinointi

Tarve digitaalisen markkinoinnin ymmärryksen kehittämiselle ja hydöyntämiselle on matkailualalla suuri. Tästä syystä päätimmekin osallistua Suomen juhlavuoden kunniaksi matkailualan edistämisen talkoisiin kehittämällä yhden matkailutoimijan digitaalista liiketoimintaa yhteistyössä yrityksen kanssa. Tahdommekin kerran vielä kiittää kaikkia mukaan hakeneita matkailuyrityksiä!  

Lue lisää

Miten Facebook-kilpailu järjestetään? | päivitetty 6.4.2017


6.4.2017 / Sanna Virtanen / Facebook yrityksille

Muistatko vielä miten tiukat Facebookin kilpailusäännöt olivat muutama vuosi sitten? Ainoa oikea sääntöjä noudattava tapa kilpailun järjestämiseen oli erillinen välisivu eivätkä ”tykkää ja jaa” –muotoiset kilpailut olleet sallittuja? Facebook on muuttanut kampanjasääntöjään vuosien aikana, viimeksi joulukuussa 2016, mutta olethan tietoinen, että ”tykkää ja jaa”* –kilpailut eivät nykyistenkään sääntöjen puitteissa ole sallittuja. Mites ne säännöt nyt oikein menikään?

Lue lisää

Uutta Instagramissa – live-videot, tarinoiden mainokset ja kuva-albumi


2.3.2017 / Salla Laajavaara / Instagram yrityksille

Instagram on uudistunut viime vuosien aikana säännöllisesti. Viimeksi tulleita uudistuksia ovat tarinat, mainostaminen ja yrityssivu. Nyt Instagram on jälleen tullut askeleen eteenpäin monipuolisena kuva- ja videopalveluna. Uusimpia toimintoja ovat live-video, kuva-albumit ja mainostaminen sekä kävijätiedot tarinoissa. Mahdollista on myös live-videoiden tallentaminen.

Lue lisää

6 vinkkiä TripAdvisorin käyttöön


24.2.2017 / Anne Kaakkuriniemi / Matkailumarkkinointi

Yksi kasvavista matkailumarkkinoinnin osa-alueista on  suosittelumarkkinointi eli toisten matkailijoiden antamat arvostelut tuotteista ja palveluista. TripAdvisor on suosittu portaali matkailijoiden keskuudessa, ja se on peruskäytössä yritykselle maksuton. Mitä huomioida TripAdvisorissa, entä vastatako matkailijoiden negatiiviseen palautteeseen? Katso kuusi vinkkiä käytännön tekemiseen ja profiilisi parantamiseen.

Lue lisää

Miten mittaan markkinoinnin tuloksellisuutta?


21.2.2017 / Sanna Virtanen / Digitaalinen markkinointi

Kun siirrämme markkinoinnin panostuksiamme verkkoon, on hyvä laittaa seurannan perusteet kuntoon ennen kuin käytämme yhtäkään euroa markkinointiin. Harmillisen usein oikaisemme tässä kohtaa: timanttiset brändilupaukset on mietitty huolella ja uutuuttaan ”kiiltävä” verkkosivusto tai -kauppa on juuri julkaistu. Mainonta käyntiin ja näkyvyyttä lisää. Myyntiäkin saadaan, mutta markkinoinnin kehittämisen näkökulmasta puuttuu tärkeää tietoa: mitkä toimenpiteet ovat tuottaneet haluttuja tuloksia ja mistä nämä ostavat asiakkaat ovat tulleet?

Lue lisää

Sisältömarkkinointia – mitä, miten, miksi?


16.2.2017 / Salla Laajavaara / Digitaalinen markkinointi

Kaksi yritystä tarjoaa samaa tuotetta, samaan hintaan, samassa paikassa. Toisen tuotteesta olet jo tietoinen, sillä olet nähnyt ja kuullut tuotteesta jo eri kanavissa, kenties saanut hieman vinkkejä siitä, miten tuote helpottaisi sinun arkea. Toisesta et ole ehkä koskaan kuullutkaan. Mainoksissa ensimmäinen yritys kertoo miten tuotteen käyttäminen helpottaa elämääsi, kun jälkimmäinen tuo ilmi hinnan ja tuotenimen. Kummasta kiinnostuit?

Lue lisää

Videoterveiset matkailumarkkinointiin


2.2.2017 / Anne Kaakkuriniemi / Matkailumarkkinointi

Matkailuvuosi 2017 alkoi mukavasti tammikuussa Matka2017-messuilla. Tarkastelimme messuja erityisesti digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta, kävimme mielenkiintoisia keskusteluja ja kuuntelimme kiinnostavia puheenvuoroja. Perjantaina osallistuimme myös uuteen tapahtumaan, Matkailuteknologian minimessuille, kiitokset vain järjestäjille! Tapahtuma pidettiin Haaga-Heliassa perjantai-aamupäivänä. Fiilis oli hyvä,  joten innostuimme messujen aikana hieman spontaanisti kuvailemaan messutunnelmia ja keräsimme muutamia näkökulmia matkailualan toimijoilta.

Lue lisää

Haku päällä! #matkailu100


25.1.2017 / Anne Kaakkuriniemi / Matkailumarkkinointi

Yhteistyötä, edelläkävijyyttä ja tekemisen draivia – tuloksellisesti? Sopii toimintamalliimme sekä meille. Entä teille? Suomi100-juhlavuotena tahdomme antaa oman panoksemme matkailualan tunnettuuden ja tuloksellisuuden kehittämiseen tarjoamalla 100 tuntia maksutonta digitaalisen markkinoinnin työtä ja sparrausta yhdelle matkailuyritykselle vuoden 2017 aikana. Haku on avoinna ja on käynnissä 31.3.2017  asti. Hakuun voi osallistua jokainen, missä tahansa päin Suomea toimiva matkailijoiden kanssa tekemisessä oleva yritys – digimarkkinointia aloitteleva tai jo digikanavia hyödyntävä toimija. Mikäli olet kiinnostunut edistämään kokonaisvaltaisesti liiketoimintaasi digitaalisen markkinoinnin keinoin – tämä sopii juuri sinulle!

Lue lisää

Digitaalisen matkailumarkkinoinnin suuntaviivoja 2017


12.1.2017 / Anne Kaakkuriniemi / Matkailumarkkinointi

Vuodesta 2017 on tulossa upea matkailuvuosi Suomessa. Hype on nyt päällä ja matkailulukujen suunta on ylöspäin. Kysyntään vastaaminen ja kiinnostuksen kohteena pysyminen tarkoittaa sitä, että ketteriä toimenpiteitä, matkailijoiden tuntemusta, kuuntelemista ja auttamista on edelleen lisättävä Suomen juhlavuotena. Ei siis auta kuin kääriä hihoja vielä hieman ylemmäksi ja kantaa korsi kekoon, ihan meidän jokaisen joka toimii matkailun parissa – olet sitten matkailuyrittäjä, johtaja, markkinointi/-viestintäsuunnittelija, fyysinen asiakaspalvelija, hanketoimija tai konsultti. Kaikkien panosta tarvitaan digitaalisen matkailumarkkinoinnin kehittämisen talkoissa.

Lue lisää

Vaikuttaako internet ostotottumuksiin?


20.12.2016 / Sanna Virtanen / Digitaalinen markkinointi

Joulukuun alussa julkaistiin vuosittain ilmestyvä Tilastokeskuksen Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimus 2016. Tutkimustulokset internetin käytöstä eivät yllätä: nettiä käytetään useita kertoja päivässä ja sen käyttö yleistyy erityisesti vanhemmissa ikäryhmissä, jotka ovat tutkimuksen mukaan jo aktiivisia netin käyttäjiä. Se on osa arkipäivää ja tietoa haetaan ostopäätöksen tueksi. Verkon kautta ostoksia on tehnyt jo 62 % viimeisen vuoden aikana: eniten ostetaan vaatteita/kenkiä, lippuja sekä matkailupalveluita ja majoitusta.

Lue lisää
Vanhemmat julkaisut »