Haku päällä! #matkailu100

Etusivu / Haku päällä! #matkailu100

Haku päällä! #matkailu100

Yhteistyötä, edelläkävijyyttä ja tekemisen draivia – tuloksellisesti? Sopii toimintamalliimme sekä meille. Entä teille? Suomi100-juhlavuotena tahdomme antaa oman panoksemme matkailualan tunnettuuden ja tuloksellisuuden kehittämiseen tarjoamalla 100 tuntia maksutonta digitaalisen markkinoinnin työtä ja sparrausta yhdelle matkailuyritykselle vuoden 2017 aikana. Haku on avoinna ja on käynnissä 31.3.2017  asti. Hakuun voi osallistua jokainen, missä tahansa päin Suomea toimiva matkailijoiden kanssa tekemisessä oleva yritys – digimarkkinointia aloitteleva tai jo digikanavia hyödyntävä toimija. Mikäli olet kiinnostunut edistämään kokonaisvaltaisesti liiketoimintaasi digitaalisen markkinoinnin keinoin – tämä sopii juuri sinulle!

Mitä #matkailu 100 käytännössä tarkoittaa?

#matkailu100 yhteistyön sisältö määritellään yhdessä valitun yrityksen kanssa. Se sisältää alkukartoituksen eli ensitapaamisen jälkeen toteutetun vuoden 2017 digitaalisen markkinoinnin strategian toimenpiteet, joita voi olla esimerkiksi digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median koulutusta yrityksen henkilölle, henkilökohtaista sparrausta, toimenpiteitä näkyvyyden ja löydettävyyden kehittämiseen, analytiikan seurannan ja raportoinnin sekä markkinointi kampanjoiden toteutusta ja suunnittelua.

Koko projektin tavoitteena on konkreettisella työllä kehittää yhden matkailuyrityksen digitaalista markkinointia sekä yhteistyössä yrityksen kanssa että itsenäisesti FlowHouse Oy:n henkilökunnan toteuttamien toimenpiteiden avulla. 100 tunnin jälkeen matkailuyrityksellä on tietotaitoa viedä eteenpäin omaa toimintaansa erilaisin digitaalisin markkinoinnin keinoin.

Miksi #matkailu100?

Siihen on muutama syy, joista tässä top 3:

    1. Ulkomaalaiset matkailijat jättivät viime vuonna huomattavasti matkailutuloa Suomeen. Kysyntään vastaaminen ja kiinnostuksen kohteena pysyminen tarkoittaa sitä, että ketteriä toimenpiteitä, matkailijoiden tuntemusta, kuuntelemista ja auttamista on edelleen lisättävä Suomen juhlavuotena. Tämä on yksi meidän tavoistamme osallistua matkailun edistämiseen.
    2. FlowHousen työ- ja elinkeinoministeriölle toteuttama selvitystyö digitaalisesta matkailumarkkinoinnista ja myynnistä osoitti, että kilpailu asiakkaista on yhä kiivaampaa ja se on siirtynyt nopeasti digitaalisiin kanaviin. Yritysten vastauksista kävi ilmi, että Suomessa valtaosa ajasta ja resursseista käytetään edelleen perinteisiin markkinointikeinoihin, kun kansainväliset kilpailijat investoivat digitaalisiin kanaviin moninkertaisesti. Kysymys ei ole aina rahasta ja teknologiasta vaan osaamisesta ja asiakaskokemuksesta.
    3. Matkailuala on yksi meidän vahvuuksistamme, muutoinkin kuin lentolippuja ja junamatkoja tilatessa, Suomea ristiinrastiin kulkiessa ja niin pohjoista kuin etelääkin fiilistellessä. 🙂 Lisäksi alan jatkuvasti muuttuva luonne asettaa omat haasteensa niin mikro- ja pk-yrityksien toimintaan kuin alueorganisaatioillekin. Tämä tuo kaikkeen tekemiseen moniulotteisuutta, innoivointitarvetta ja jatkuvan kehittämisen tarvetta. Mielenkiintoista!

Vuodesta 2017 on tulossa upea matkailuvuosi Suomessa. Tehdäänkö siitä ja tulevista vuosista upeat myös teidän yritykselle?

Lue lisää ja hae mukaan!

Kysyttävää? Laitathan viestiä!

Terveisin,
FlowHousen tiimi ~ Anne, Sanna, Salla, Miikka & Marko

Kommentoi artikkelia