#matkailu100: yhteiselle matkalle Sirius Sport Resortin kanssa

Etusivu / #matkailu100: yhteiselle matkalle Sirius Sport Resortin kanssa

#matkailu100: yhteiselle matkalle Sirius Sport Resortin kanssa

Tarve digitaalisen markkinoinnin ymmärryksen kehittämiselle ja hydöyntämiselle on matkailualalla suuri. Tästä syystä päätimmekin osallistua Suomen juhlavuoden kunniaksi matkailualan edistämisen talkoisiin kehittämällä yhden matkailutoimijan digitaalista liiketoimintaa yhteistyössä yrityksen kanssa. Tahdommekin kerran vielä kiittää kaikkia mukaan hakeneita matkailuyrityksiä!  Lopullisen valinnan sparraukseen valittavasta yrityksestä teki kolmen hengen raati, joka arvioi muun muassa rohkeutta uudistaa ja kehittää, avointa suhtautumista sosiaaliseen mediaan sekä tavoitteiden ja markkinointibudjetin realistisuutta. Valintaan vaikuttivat myös yrityksestä nousevat mielikuvat – ajankohtaisuus, uskottavuus sekä uutuusarvo.

#matkailu100-projektiin valittu yritys on Sirius Sport Resort.

Mukana valitsemassa olivat:

Heli Koivuniemi – Evento-, Aromi- ja Shaker- lehtien päätoimittaja, aikakauslehtiryhmä, Mediatalo Keskisuomalainen Oyj.
Heli matkustaa työnsä puolesta paljon ja kohtaa tapahtuma-alan, liikematkailun ja horeca-alan toimijoita sekä yrityksiä. Ammattilehtien teemojen kautta Heli tuntee vahvasti eri alojen palveluympäristöt. Hän uskoo printin, verkon ja kohtaamisten tasapainon tuovan yritykset lähemmäksi tärkeintä: ihmistä. Heli toi arviointiraatiin kokemustaan muun muassa työ- ja urheilumatkailusta oman ammattinsa ja poikansa aktiiviharrastuksen näkökulmasta.

Sanna Tarssanen, Lapin yhteisen markkinointi- ja viestintätalon, House of Laplandin toimitusjohtaja. Sanna on toiminut kansainvälisen matkailun ja elämyspalveluiden kehittämisen parissa eri tehtävissä kv-matkanjärjestäjän aluemanagerista  Lapin yhteisen destinaatiomarkkinoinnin vetäjäksi. Sanna toi arviointiraatiin  kansainvälisesti arvostettua elämysosaamista.

Miikka Raulo FlowHouse Oy – Matkailualan, sekä digitaalisen markkinoinnin asiantuntija. Miikka työskentelee digitaalisen matkailumarkkinoinnin strateginen suunnittelun, verkkopalvelujen, markkinoinnin automatiikan, digitaalisten markkinointikampanjoiden parissa  matkailuyrityksille ja alueorganisaatioille. Miikka toi arviointiraatiin mukanaan muun muassa laajan tietämyksen matkailun digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä.

Koko projektin tavoitteena on kehittää konkreettisella työllä yhden matkailuyrityksen digitaalista markkinointia ja myyntiä yhteistyössä yrityksen kanssa sekä FlowHouse Oy:n asiantuntijoiden toteuttamien toimenpiteiden avulla. Sadan tunnin jälkeen matkailuyrityksellä on tietotaitoa kehittää omaa liiketoimintaansa sekä kasvattaa myyntiään ja tuloksellisuutta digitaalisen markkinoinnin avulla.

Odotamme mielenkiinnolla yhteistä matkaamme ja kerromme siitä vuoden 2017 aikana blogissamme ja sosiaalisen median kanavissamme.
Stay tuned!

Terveisin,
FlowHousen tiimi

Kommentoi artikkelia