Pyhä-Luosto Matkailuyhdistys ry

Etusivu / Pyhä-Luosto Matkailuyhdistys ry

Voita unelmien talviloma Luostolla

Toteutimme keväällä 2016 Facebook-kampanjan, jonka tavoitteena oli kertoa valituille kohderyhmille Luoston ainutlaatuisesta tarjonnasta. Samalla kampanjan tavoitteena oli luoda puitteet kokonaisvaltaisemmalle markkinoinnille eli kasvattaa markkinointirekisteriä sekä Luosto.fi verkkosivuston vierailijoiden määrää.

Mitä saavutimme Facebook-kampanjalla?

Kampanjasivun tavoitteena oli tuoda esiin Luoston ainutlaatuista tarjontaa. Sivustolla esiteltiin eri aktiviteetti- sekä majoitusvaihtoehtoja, joista osallistuja pystyi valitsemaan oman unelmalomansa – oletko koskaan yöpynyt esimerkiksi lasi-iglussa ihaillen revontulia? Kysymyksien avulla saatiin samalla taustatietoa osallistujista ja heidän kiinnostuksen kohteistaan.

Kokonaisuuteen kuului myös sosiaalisen median sisällöntuotanto, jolla varmistettiin ajankohtaiset ja houkuttelevat päivitykset kampanjan ajalle:

  • Facebook-sivun päivityksien kattavuus kasvoi 816 % (vrt. edellisen vuoden sama ajankohta).
  • Facebook-sivun käyttäjät olivat huomattavasti sitoutuneempia päivityksiin (kasvua 452 %): päivitykset keräsivät 317 % enemmän tykkäyksiä, 405 % kommentteja ja kuusinkertaisen määrän enemmän jakoja. Sitoutuneemmat käyttäjät tarkoittavat parempaa luonnollista näkyvyyttä päivityksille.
  • Facebook-sivun päivityksien näkyvyys kasvoi kampanjan aikana 128 %.
  • Kampanjan aikana verkkosivuston kävijämäärissä kasvua 61 %.
  • Unelmalomaa tavoitteli vajaa 1000 osallistujaa, joista 42 % antoi luvan jatkomarkkinointiin.

 

Voita unelmien talviloma

Mitä opimme tästä?

Sosiaalinen media vaatii jatkuvaa sisällöntuottamista, mutta kampanjoinnilla voidaan aktivoida yhteisöä ja tarjota mielekästä sisältöä. Alueellisen markkinoinnin toteutus vaatii yhteistyötä kaikilta toimijoilta – kuinka voidaan varmistaa paras näkyvyys ja viestiä yhtenäisesti kaikissa eri kanavissa?

Pelkkä näkyvyyden lisääminen digitaalisissa kanavissa ei ole tae myynnin kasvulle. Digitaalisen markkinoinnin kampanjoinnissa on äärimmäisen tärkeää, että pelkän näkyvyyden lisäksi kampanja mahdollistaa jatkomarkkinoinnin esimerkiksi uudelleenmarkkinoinnilla (verkkosivun seurantatyökalut kuntoon!) tai sähköpostitse.

  • Facebook-kampanjat
  • Facebook-mainonta
  • Facebook-markkinointi