Visit Jyväskylä

Etusivu / Visit Jyväskylä

Jyväskylän seutu matkailukohteena

FlowHouse_referenssi_visit jklJyväskylän seudun matkailu koordinoi ja toteuttaa Jyväskylän seudun matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä. Olemme toimineet markkinointikumppanina toteuttaen alueen matkailumarkkinoinnin strategista suunnittelua sekä kehittämällä näkyvyyttä ja Jyväskylän houkuttavuutta digitaalisissa kanavissa ja sosiaalisessa mediassa mm. Facebook-kampanjoina sekä -mainontana eri kohderyhmille. Toimimme myös valmennuskumppanina alueen matkailumarkkinoinnin kehittämisessä mm. tarjoten digimarkkinoinnin ja myynnin valmennuksia alueen matkailutoimijoille.

Yhtenä esimerkkinä Facebook-kampanjasta on alla esitelty Visit Jyväskylä -valokuvakilpailu. Muita toteutuksiamme ovat mm. #jklmoving -liikuntahaastekampanja (alkaen kesällä 2016), Lasten Löytöretket -yhteismarkkinointikampanjat alueen matkailuyrityksien kanssa (vuodesta 2012 alkaen) sekä useat kohderyhmäkohtaiset markkinointikampanjat.

 

Visit Jyväskylä -valokuvakilpailu

Kuvaa maisema, tunnelma tai ainutlaatuinen hetki, jossa Jyväskylän seutu on mielestäsi parhaimmillaan, ja jaa se kanssamme.

Jyväskylän Seudun Matkailun järjestämä valokuvakilpailu esitteli aluetta parhaimmillaan – asukkaiden näkemyksiä kotikaupungistaan ja parhaita muistoja matkailijan silmin.

Toteutimme koko vuoden 2014 käynnissä olleen Visit Jyväskylä – valokuvakilpailun, jonka tavoitteena oli saada kampanjasivulle matkailijoiden ja asukkaiden näkemyksiä Jyväskylästä sekä aktivoida kampanjasivulla vierailevia äänestämään omaa suosikkiaan.

Vastasimme kampanjasivun toteutuksesta sekä näkyyden kasvattamisesta mainoskampanjoiden avulla. Lisäksi valokuvakilpailu näkyi Jyväskylän Seudun Matkailun omissa markkinointikanavissa kuten kotisivuilla, messuilla ja uutiskirjeessä sekä sai myös verkkonäkyvyyttä muiden toimijoiden verkkosivuilla.

Mitä saavutimme Facebook-kampanjalla?

Jyväskylän seutua esiin matkailukohteena – 266 erilaista valokuvaksi ikuistettua näkemystä Jyväskylästä, jotka keräsivät yhteensä 2 230 annettua ääntä.

Yli 22 000 vierailua kampanjasivulla – kampanjaa jaettiin aktiivisesti myös käyttäjien keskuudessa, 495 jakoi kilpailun omalle seinälleen ja 125 lähetettyä kaverikutsua.

Jyväskylän Seudun Matkailun Facebook-sivun seuraajamäärä kasvoi 108 %. Lukumäärällisesti yhteensä 1 835 uutta tykkääjää, joista suoraan valokuvakilpailun mainoskampanja tuotti 887 tykkääjää.

Kampanjasivulle ohjattiin Facebook-mainonnalla uusia kävijöitä – mainoskampanja tavoitti 131 627 valokuvauksesta ja matkailusta kiinnostunutta käyttäjää ympäri Suomen.

Mitä tästä opimme?

Mainoskampanjat nostivat kampanjasivun kävijämääriä, mutta kampanjaa ja onnistuneita otoksia voisi tuoda enemmän esiin sosiaalisen median kanavissa päivityksien muodossa (Vinkki! Ajastustoiminnolla voit luoda useamman päivityksen kerralla valmiiksi ja ne julkaistaan määrittelemänäsi ajankohtana). Pitkäaikainen kampanja vaatiikiin suunnitelmallisuutta ja sivun tykkääjien säännöllistä aktivointia.

 


 

Lasten Löytöretket 2012-

Lasten Löytöretket on Jyväskylän seudulla toimivien matkailuyrityksien markkinointikokonaisuus, jossa kohderyhmänä ovat lapsiperheet ympäri Suomen. Olemme olleet toteuttamassa sosiaalisen median markkinointia (mm. Facebook-mainonta) sekä kehittämässä Lasten Löytöretkien verkkonäkyvyyttä.

Raapusta Ralliauto -kampanja 2013

Toteutimme yhteistyössä Jyväskylän seudun matkailun ja Neste Oil Rally Finlandin kanssa ”Raapusta ralliauto” – piirustuskilpailun. Kilpailun haettiin parasta näkemystä ralliautosta ja kilpailun äänestys toteutettiin Facebookissa. Äänestyksen TOP 10 ralliautopiirustusta keräsivät yhteensä 404 ääntä.

Matkailuyritysten mobiilipalveluiden kehittäminen 2012-2013

Olimme mukana toteuttamassa Jyväskylän seudun matkailuyritysten mobiilipalveluiden kehittäminen – hanketta. Vastasimme perhematkailijoiden mobiilikäyttäytymisen taustaselvityksesta, jonka pohjalta suunniteltiin valmennukset Jyväskylän Seudun matkailuyrityksille. Tavoitteena oli parantaa matkailuyrityksien näkyvyyttä mobiilipäätelaitteilla, jotta yrityksillä olisi aiempaa parempi näkyvyys kohderyhmän (lapsiperheet) keskuudessa.

  • Digitaalinen markkinointi
  • Facebook-markkinointi
  • Google AdWords
  • Sosiaalinen media
  • sosiaalinen media markkinoinnissa